Het is dichtbij en ik ga er van genieten! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Cora Rijskamp - WaarBenJij.nu Het is dichtbij en ik ga er van genieten! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Cora Rijskamp - WaarBenJij.nu

Het is dichtbij en ik ga er van genieten!

Door: Cora Rijskamp

Blijf op de hoogte en volg Cora

08 September 2015 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Dinsdag 8 september 2015, een normale dag, waarin de wekkers gaan en iedereen langzaam opstart om te beginnen met het vertrouwde wekelijkse riedeltje. Zoals het leven rustig doorgaat voor menig mens, is het voor mij een dag dichterbij mijn avontuur. Ik vind het onwerkelijk, ik kan het niet bevatten, het voelt nog ver weg. Ik leef in een soort van bubbel, ik sta op automatische piloot, het is alsof mijn voeten zweven over de grond en mijn gedachten zo razendsnel gaan, dat het voelt alsof ik gedachteloos ben en niks bij mij binnenkomt.

Wanneer er dan weer naar mijn reis gevraagd word, komt er een klein besef van wat er mij te wachten staat. Ik voel dan een kriebel door mijn lichaam en er verschijnt een lach op mijn gezicht, ik word er bijna verlegen van en soms vergroot ik mijn ogen en zeg ik ''ik ga het echt doen he?!''.

Ik ga het echt doen, ik stap het vliegtuig in aankomende donderdag en binnen 17 uur stap ik met mijn voeten op de bodem van Nepal.
Wat is de wereld toch eigenlijk maar klein.

Een droom waar ik 8 maanden naar toe heb geleefd wordt realiteit. De vrijheid die ik zal ervaren, onwetendheid over wanneer ik weer in Nederland zal zijn, fantaseren over wat ik allemaal ga meemaken, welke landen ga ik ontdekken, wat ga ik van mijzelf ontdekken, het gebeurt nu allemaal in mijn hoofd en straks sta ik er middenin.

Ik ga 10 dagen stilte, (vipassana) wat zal mij dit brengen? Het begin van de reis om dichterbij mijzelf te komen. Het voelt als iets waar ik me niet op voor kan bereiden. Ik laat het over me heen komen, ik ga er bewust in staan en hopelijk veel over mijzelf leren. Daarna zal ik beginnen aan de Annapurna trekking tocht. Een trekking van 25 dagen, waarin ik niet in groepsverband zal zijn, maar alleen samen met mijn Sherpa. Dit is letterlijk het pad wat ik ga bewandelen en waarin ik veel over mezelf te weten zal komen. Grensverleggend, uitdagend, adembenemend. Ik, mijn Sherpa en de Himalaya.

Kom maar op, ik ben er klaar voor, ik ga het omarmen, ik ga mijzelf omarmen, de weg naar mijzelf, het komt dichtbij, het is dichtbij en ik ga er van genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cora

Mijn liefde met de wereld delen en de wereld haar liefde met mij.

Actief sinds 30 Juli 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 4707

Voorgaande reizen:

10 September 2015 - 10 Februari 2016

Een droom wat uitkomt.

Landen bezocht: